Tietosuojakäytäntö
EU/ETA alueella tietosuoja-asetusta (GDPR) on noudatettu 25. toukokuuta 2018 alkaen.
PRINTERin tietosuojaselosteen on tarkoitus selittää, miten käsittelemme henkilötietojasi sekä osoittaa, että noudatamme tietosuojalainsäädäntöä. PRINTER ( myöhemmin "yritys", "me", "meidän") käsittelee tietojasi vastuullisesti. Haluamme myös olla avoimia sen suhteen, miten, mitä ja missä säilytämme henkilötietojasi.
1. Yleistä
1.1 Mielestämme tietosuoja-asetus on hyvä lainsäädöntö, joka suojaa yksityishenkilöitä. Se vaatii yrityksiä kunnioittamaan ja noudattamaan sääntöjä turvallisuuden lisäämiseksi. Tietosuojakäytännön noudattaminen ja tietojen suojaaminen on meille ensijaisen tärkeää.
1.2 Olemme tehneet tarpeelliset tekniset turvatoimet henkilötietojen suojaamiseksi sopimattomalta käytöltä, muuttamiselta tai poistamiselta. Esimerkki tällaisista turvatoimista on valtuutusrajoitukset.
1.3 Tämä tietosuojakäytäntö kertoo kuinka yritys kerää, käyttää ja tallentaa henkilötietoja.
1.4 Yrityksen tietosuojakäytäntöä sovelletaan, kun tarjoamme palveluita ja tuotteita liittyen ostoihin ja muihin yhteydenottoihin, kuten vierailut verkkosivuilla, chatit, puhelut ja sähköpostit, Yrityksen kanssa.
2. Henkilötietojen rekisteri
2.1 Yritys on vastuussa henkilötiedoista. Tämä tarkoittaa, että määrittelemme henkilötietojen käsittelyn tarkoitukset ja keinot esim. miksi ja miten käsittelemme tietojasi.
2.2 Jos sinulla on kysyttävää henkilötietojesi käsittelystä, voit ottaa yhteyttä asiakirjan alareunassa olevien yhteystietojen kautta.
3. Milloin käsittelemme sinua koskevia henkilötietoja?
3.1 Keräämme henkilötietojasi suoraan sinulta, kun teet tilauksen, käyt verkkosivuillamme, osallistut tapahtumiimme, otat yhteyttä asiakaspalveluumme tai napsautat digitaalisessa markkinointiviestinnässä olevia linkkejä. Keräämällä sinua koskevia tietoja, voimme tarjota teille huipputason palvelua ja tuotteitamme.
3.2 Kun olet hyväksynyt evästeet esim. oston yhteydessä voimme palvella teitä paremmin esim. kohdennetulla mainonnalla sekä tarjouksilla.
3.3 Jos sinulla on asiakastili asiakasportaalissa, keräämme sinusta tietoja rekisteröinnin yhteydessä osto- ja tiedusteluhistoriasta voidaksemme tehdä esim. tarjouksia sinua kiinnostavista asioista.
3.4 Keräämme luottokelpoisuutta koskevia tietoja mm. luottoyhtiöiltä ja pankeilta.
3.5 Keräämme tiettyjä henkilötietoja evästeiden avulla. Lue lisää evästeiden käytöstä printer.se/cookies tai kohdasta 14.1
4. Mitä tietoja keräämme sinusta?
4.1 Niille, jotka työskentelevät Printerin asiakkaan palveluksessa.
Asiakkaamme työntekijänä keräämme sinusta seuraavat tiedot:
- Nimi
- Puhelinnumero ja sähköpostiosoite
- Työtehtävä
- Tietoja siitä, mistä tuotteista tai tarjouksista olit kiinnostunut. Kuinka aktiivisesti olet vuorovaikutuksessa uutiskirjeiden kanssa, mitä tilasit tai mistä kysyit lisätietoja.
4.2 Niille, jotka työskentelevät Printerin toimittajan palveluksessa.
Henkilötiedot, joita keräämme sinusta:
- Nimi
- Puehlinnnumero ja sähköpostiosoite
- Työtehtävä
4.2 Niille, jotka ovat mahdollisia Printerin asiakkaita.
Henkilötiedot, joita keräämme sinusta:
- Nimi
- Puhelinnumero ja sähköposti
- Työtehtävä
- Tietoja siitä, mistä tuotteistamme tai tarjouksistamme olit kiinnostunut ja kuinka aktiivisessa vuorovaikutuksessa olet uutiskirjeidemme kanssa. I
5. Miksi käsittelemme sinua koskevia tietoja?
5.1 Niille, jotka työskentelevät Printerin asiakkaalle.
Käsittelemme henkilötietojasi seuraavissa tilanteissa:
- Velvollisuudet asiakkaana, kuten ostot, tavaroiden toimittaminen, laskutus
- Yleinen asiakaspalvleu, kuten esim. korjata virheelliset tiedot.
- Kun lähetämme tietoja tuotteista tai palveluista sähköpostilla, kirjeenä, chatilla tai puhelimitse.
- Pitämällä yllä asiakassuhdetta;
- Tarjoamalla kohdennettuja tarjouksia ja uutuuksia messuilla, uutiskirjeissä sekä verkkosivuilla.
- Laajantamalla asiakaskuntamme esim. tuotteiden ja palvelujen kehittämisellä.
- Estämällä petokset riskienhallinnalla;
- Noudattamalla lainsäädäntöä, kuten esim. kirjanpitolakeja.
Kerättyä tietoa voidaan käyttää pohjana markkina- ja asiakasanalyyseille, tilastoille sekä liiketoiminnan seurannalle. Samoin myös tavaroiden ja palveluiden hankintaan liittyviin kehityshankkeisiin.
5.2 Niille, jotka työskentelevät Printerin tavarantoimittajille:
Yritys käsittelee henkilötietojasi pääasiassa:
- Velvollisuutemme toimittajana, kuten ostot, tavaroiden toimittaminen, maksut ja tukipalvelut.
- Yleiset palveluntuottajan palvelut ;
- Tietoja postitse, sähköpostilla, sms / mms viesteillä, chatilla tai puhelimitse Yhtiön ostamista tuotteista ja palveluista;
- Asiakassuhteen kehittämiseen;
- Käytämme kerättyä tietoa parantamaan tarjontaa esimerkiksi ostettavien palveluiden ja tuotteiden kehittämiseen.
- Estämään petokset ja auttamaan riskienhallinassa.
- Noudattamaan olemassa olevaa lainsäädäntöä, kuten esim. kirjanpitolaki.
5.3 Nille, jotka työskentelevät Printerin mahdollisten asiakkaiden kanssa.
Yritys käsittelee henkilötietojasi pääasiassa seuraaviin tarkoituksiin:
- Täytämme velvollisuutemme sinua kohtaan ; kuten tuotetietojen lähettäminen;
- Tarjoaa asiakaspalvelua, kuten esim. vastaa erilaisiin kysymyksiin ja korjaa virheellistä tietoa;
- Tietoja Yrityksen tuotteista postitse, sähköpostilla, sms / mms viesteillä, chatilla tai puhelimitse;
- Räätälöityä tietoa tarjouksista, messuista ja uutuksista nettikaupassa uutiskirjeillä;
- Parannamme palveluiden ja tuotteiden ominaisuuksia paremmin asiakkaille sopivaksi;
- Estää petokset ja parantaa riskienhallintaa.
- Noudattaa olemassa olevia lakeja, kuten esim. kirjanpitolaki.
6. Lailliset perusteet henkilötietojesi käsitelylle.
6.1 Tässä osiossa kerrotaan mitkä ovat lailliset perusteet henkilötietojen käsittelyyn.
6.2 Käsittelemme henkilötietoja, jotta voimme täyttää sopimuksen, joko asiakkaana tai tavarantoimittajana, koskien ostoja, tilauksen hallintaa ja tilaushistoriaa.
6.3 Osa henkilötietojen käsittelystä koskee toimia, joita teemme markkinoidaksemme itseämme. Näitä ovat tarjoukset tuotteistamme ja palveluistamme, tapahtumista tiedottaminen tai kampanjat rajoitetulle asiakasryhmälle esim. ostojen perusteella.
6.4 Me emme käsittele arkaluontoisia henkilötietoja.
6.5 Joissakin tapauksissa meillä on lakisääteinen velvollisuus käsitellä henkilötietotoja esim. kirjanpitolain mukaan.
7. Yhteenveto asiakastietojen käsittelystä
Tarkoitus
Hallita, kehittää ja parantaa toimituksia koskien tuotteitamme ja palveluitamme.
Oikeusperusta
Ostosopimuksen täyttäminen.
Henkilötiedot
• Nimi, osoite, puhelinnumero sekä sähköposti
• Työtehtävä
Säilytysaika
36 kuukautta siitä, kun viimeksi olet ollut yhteydessä meihin, esim. ostamalla tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.
Tarkoitus
Varmistaa, että lakisääteisiä vaatimuksia noudatetaan, kuten esim. kirjanpitolakia.
Oikeusperusta
Lakisääteinen velvoite
Henkilötiedot
• Nimi, osoite, puhelinnumero sekä sähköposti
• Työtehtävä
Säilytysaika
Niin pitkään kuin meidän on lain mukaan säilytettävä tiedot.
Tarkoitus
Markkinoida ja mainostaa tuotteita ja palveluitamme postitse, sähköpostitse, puhelimitse sekä viesteillä.
Oikeusperusta
Etujen tasapaino
Henkilötiedot
• Nimi, osoite, puhelinnumero sekä sähköposti
• Sijainti
• Mistä tuotteistamme tai palveluistamme olitte kiinnostunut tai ostit meiltä.
Lagringstid
36 kuukautta siitä, kun olette viimeksi olleet yhteydessä esim. ostamalla tai myymällä meille tuotteita ja palveluita tai ottamalla yhteyttä asiakaspalvelumme.
8. Profilointi
8.1 Henkilötietoja voidaan käsitellä profiloimalla. Silloin analysoidaan mistä tuotteista, palveluistamme tai tarjouksistamme olette kiinnostuneita tai mihin tapahtumiin osallistutte. Näiden tietojen avulla osaamme tarjota teille teitä kiinnostavia tuotteita ja tarjouksia ja kutsua teidät teitä mahdollisesti kiinnostaviin tapahtumiin.
8.2 Jos ette tahdo, että tietojanne profiloidaan voitte kieltää sen koska tahansa laittamalla sähköpostia osoitteeseen hello@printer.se
8.3 Kun Yritys on saanut teiltä ilmoituksen, lopetamme henkilötietojenne käsittelyn tähän tarkoitukseen.
9. Kuinka kauan henkilötietoja säilytetään?
9.1 Yritys säilyttää tietojanne sen aikaa kuin se on tarpeen tiedon keräämiseksi, mutta korkeintaan 36 kuukautta. Säilytaikaan voidaan tehdä poikkeuksia laillisista syistä esim. oikeudessa riitatapauksissa puolustamiseksi tai todistamiseksi tai jos poliisille on tehty rikosilmoitus.
9.2 Yritys säilyttää henkilötietoja niin kauan kuin olet jollain tavalla vuorovaikutuksessa kanssamme. Jos olet ollut passiivinen 36 kuukautta, asiakastili suljetaan automaattisesti ja kerätyt henkilötiedot poistetaan.
9.3 Yritys säilyttää tietoja asiakkaista ja tavarantoimittajista 36 kuukautta siitä, kun viimeinen yhteydenotto yritykseen on ollut.
9.4 Postiosoitetiedostojen kohdalla toimimme seuraavalla tavalla:
- Jos olet asiakkaamme ja teet tilauksia tai toimituksia, voitte olla huoleti. Emme säilytä tietoja pidempään kuin on tarpeen.
- Säilytämme postituslistaa 30 päivää postituksen jälkeen, jotta voimme varmistaa kaiken menneen oikein. Sen jälkeen listat poistetaan.
- Joskus lähetämme osoitelistat kolmannelle osapuolelle, joka suorittaa listan mukaisen lähetyksen. Meillä on henkilöitietoja koskevat sopimukset myös heidän kanssaan, että listat poistetaan 30 päivän kuluttua.
- Osoitetiedostot lähetetään Wetransfer kautta. Meillä on henkilötietojen käsittelysopimus myös heidän kanssaan ja tiedostot poistetaan automaattisesti 4 viikon kuluttua.
10. Luovutetaanko henkilötietoja?
10.1 Jotta voimme toimittaa tavaroita ja palveluita, jaamme asiakkaiden tietoja ailhankkijoiden kanssa. Meillä on henkilötietojen käsittelijöiden kanssa kirjalliset sopimukset tietojen turvallisesta käsittelystä. He ovat sitoutuneet noudattamaan meidän ohjeitamme sekä kansainvälisiä turvallisuusvaatimuksia ja rajoituksia.
10.2 Joillakin alihankkijoistamme saattaa olla toimintaa EU/ETA ulkopuolella. Varmistaaksemme henkilötietojen korkean suojan ja sääntöjen noudattamisen näiden tilausten kohdalla, allekirjoitamme aina henkilötietojen käsittelyä koskevat sopimukset tällaisten alihankkijoiden kanssa. Nämä käsittelysopimukset säätelevät alihankkijoiden henkilötietojen käsittelyä EU/ETA sääntöjen mukaisesti.
10.3 Yritys voi luovuttaa tietoja IT-, tilaus- ja viestintäpalvelujen tarjoajille. Kootut tiedot eivät sisällä tietoja, jotka voidaan jäljittää tiettyyn henkilöön.
10.4 Olemme velvollisia luovuttamaan henkilötietoja pyynnöstä poliisille, veroviranomaisille tai muille viranomaisille viranomaispäätösten mukaisesti.
11. Muutokset tietosuojakäytännössä
11.1 Meillä on oikeus muuttaa tietosuojakäytäntöä milloin tahansa ottaen huomioon voimassa olevat lait sekä tietoturvasi ja yksityisyytesi.
Yritys ilmoittaa tietosuojakäytännön muutoksista kohtuullisessa varoitusajassa.
12. Henkilötietojen suojaaminen
12.1 Henkilötietojen antaminen meille on turvallista ja siltä sen pitäisi tuntua teistä.
Kaikki tiedot asiakkaista ja toimittajista tallennetaan tietokantaan, joka on suojattu valvonnalla ja palomuurilla.
13. Sinun oikeudet
13.1 Sinulla on tietosuojalainsäädännön mukaisesti oikeus milloin tahansa saada sinusta kerätyt asiakastiedot tai pyytää korjaamaan virheelliset tiedot. Voit myös pyytää tietojen poistamista, tietojen keräämisen rajoittamista tai siirtämisen kieltämistä.
13.2 Sinulla on oikeus saada tietää, mistä tiedot on hankittu, jos tietoja ei ole kerätty sinulta sekä tietoja arvioidusta säilytysajasta tai säilytysaika kriteereistä.
13.3 Jos ette tahdo meidän käsittelevän henkilötietojasi suoramarkkinointiin, sinulla on oikeus kieltää se lähettämällä sähköpostia osoitteeseen hello@printer.fi. Kun olemme vastaanottaneet kiellon, lopetamme henkilötietojen käsittelyn markkinointitarkoitusta varten.
13.4 Jos epäilet, että tietojasi käsitellään väärin, sinulla on oikeus tehdä ilmoitus viranomaisille.
13.5 Jos tahdot käyttää näitä oikeuksia tai kysyä lisää niistä, laita sähköpostia osoitteeseen hello@printer.fi.
14. Mitä ovat cookies ja kuinka me käytämme niitä?
14.1 Cookies eli evästeet ovat pieniä tekstitiedostoja, jotka lähetetään verkkopalvelimeltamme ja tallennetaan selaimellesi tai laitteellesi. Käytämme seuraavia evästeitä:
- Istuntoeväste (väliaikainen eväste, joka vanhenee, kun suljet selaimen tai laitteen)
- Pysyvät evästeet (cookies, jotka pysyvät tietokoneellasi, kunnes poistat ne tai ne vanhenevat)
- Ensimmäisen osapuolen evästeet (vierailemasi verkkosivuston asettamat evästeet)
- Kolmannen osapuolen evästeet (kolmannen osapuolen verkkosivuston evästeet. Käytämme niitä ensisijaisesti analysointiin esim. Google Analytics).
- Samankaltaiset tekniikat (teknologiat, jotka tallentavat tietoja selaimeesi tai laitteillesi evästeiden kaltaisella tavalla)
14.2 Kuinka käytämme evästeitä verkkosivuillamme?
Evästeemme auttavat meitä
- Tekemään verkkosivustostamme nykyaikaisen ja toimivan.
- Parantaa sekä latausaikaa että turvallisuutta verkkosivuja käytettäessä.
- Helpottaa sivujemme sisällön jakamista sosiaalisessa mediassa.
- Kerää tilastoja verkkosivun suorituskyvystä ja toimivuudesta sekä arvioi miten erilaiset markkinointitoimet onnistuvat.
Me emme käytä evästeitä
- Tallentamaan henkilökohtaisia tietojasi ilman suostumustasi.
- Keräämään arkaluontoisia tietoja.
- Välitä henkilökohtaisia tietoja kolmansille osapuolille.
Lupa käyttää cookies
Jos käyttämäsi selain on asetettu hyväksymään evästeiden tallentamisen, tulkitsemme tämän hyväksyvän evästeiden tallentamisen verkkosivustollamme käynneistä. Varmistaaksemme tämän, olemme lisänneet ilmoituksen ensimmäiselle vierailulle.
Poista evästeet käytöstä
Evästeet voidaan poistaa kokonaan käytöstä. Jos päätät poistaa evästeet käytöstä, emme voi taata että sivustomme käyttökokemus on odotusten mukainen. Eväisteiden poistaminen vaihtelee eri selaimissa, mutta voitte tehdä haun hakukoneella saadaksesi ohjeet miten evästeet poistetaan..
Lisätietoa cookies / evästeistä löytyy netistä.
15. Yhteystiedot
15.1 Jos sinulle heräsi mieleen kysymyksiä tai haluat tietää lisää tietosuojakäytännöistämme tai haluat tarkistaa mitä tietoja meillä on sinusta, voit ottaa meihin yhteyttä:
PRINT/R AB, Sturegatan 32, 114 36 Stockholm
Telefon: 08-550 977 00
E-post: hello@printer.se